Нюйоркския музей Метрополитен подготвя голяма експозиция на тема “3D принтирането в модата”, която предстои да бъде открита през май. Това само по себе си е изключително признание на възможностите на новата технология за творческия процес при създаване на нови модели – било във висшата мода, било в прет-а-порте.
“Динамичната рокля”, наречена така заради интересната подвижност на 3D принтираната “тъкан” около тялото на манекена, впрочем непостижима по друг начин, отдавна зае място в Музея на модерното изкуство МоМа.
Междувременно в Седмицата на модата в Ню Йорк по подиума дефилираха повече 3D принтирани модели от когато и да било. Май вече никой не се учудва на технологията 3D печат във висшата мода.
От представеното в Седмицата на модата във фокуса на всеобщото внимание бе дефилето на threeASFOUR, които използват 3Dпринтери за моделите си още от 2013 г. и показват невероятни модели, постижими единствено със средствата на адитивното производство. Сега те показаха моделите Pangolin и Harmonograph в рамките на колекцията им “Биомимикрия”, създадени в сътрудничество със Stratasys.
Роклите са изработени на 3D принтер Object500 Connex3, който позволява да се постигнат вариации в цветовете, прозрачността, порьозността и твърдостта на материала, което разкрива нови хоризонти пред дизайнерите. Използваният материал е Nano Elastometric, който е разработен на базата на акрила и външно напомня гума. Очаква се да излезе на пазара по-късно през 2016 г.
Моделът “Панголин” е вдъхновен от кожата на едноименния люспест бозайник и се състои от 14 съединени впоследствие части. “Хармонограф” пък е базиран на прогресията на Фибоначи и обвива тялото с три интересни спирали.
Колекцията “Биомимикрия” е пореден от цяла серия проекти в рамките на сътрудничеството между Stratasys и авангардни дизайнери, като например Нери Оксман, Айрис ван Херпен, Франсис Битонти и Заха Хадид.