Изключително събитие събра ценителите на коли в Лондон. Производителят на Ролс-Ройс разкри визията си за развитието на марката, която отдавна е синоним на качество и лукс. В рамките на честването на 100-годишнината си групата BMW реши да покаже как си представя бъдещето на луксозния сектор. А то е напълно персонализирано и автоматизирано, като не малка роля се отделя на 3D печата.
Футуристичният модел Vision 100 е разработка на екипа на Rolls-Royce Motor Car. Те се запитали: „Какво ще означава „луксозен” в следващите 100 години? Какво би очаквал един притежател на Ролс-Ройс в идните десетилетия? Как ние в Rolls-Royce си представяме да отговорим на тези очаквания?” Оказа се, че това означава да се обърне концепцията на прочутата марка с главата надолу и да се съчетае индивидуалният подход с върховите технологии от ерата на масовото производство.
Vision 100 е замислен като изцяло електрически луксозен автомобил. Ще има два 250-ватови двигателя отпред и отзад. Досега Ролс-Ройс не е използвал електрически двигатели.
Освен това колата трябва да осигури „безгрижно пътуване”. Това предполага просторен салон и виртуален шофьор, който реагира на гласови команди. Той предлага всевъзможни дигитални услуги, докато наглежда пътя. Съветва собственика за маршрута, графика за деня, срещите и задачите, прави предложение как да се избегнат евентуалните пречки.
Компанията държи да запази ключовите характеристики на Ролс-Ройс и смята, че това е залогът за успеха. „Собственикът на Ролс-Ройс и в бъдеще е значима личност. Колата играе важна роля в живота му, като му осигурява комфортно пътуване и пристигане със стил.”
Дизайнът на колата е съобразен максимално с индивидуалността на собственика, отхвърляйки анонимността, утилитаризма и скуката на масовото производство
.
Ключови думи са „без усилие” , автономност, пространство, луксозна мобилност, индивидуалност. Резултатът е ексцентричен и революционен и съчетава традицията със стиймпънк дизайн.
Rolls-Royce Vision Next 100 остава верен на марката. Изискванията на собственика за пълна персонализация ще бъдат посрещнати чрез върхови технологии, дизайн и характерната за Ролс-Ройс качествена изработка.” Амбицията на производителя е „всяка кола да бъде неповторим шедьовър”.
Задължителна част от производството ще бъде 3D принтирането. На първо време то ще обхване вътрешните панели и аксесоарите, които ще бъдат строго персонализирани. Така всеки собственик на Ролс-Ройс ще има своя уникална кола.
През следващото столетие всяка кола от марката Rolls-Royce ще бъде уникално произведение на изкуството и благодарение на 3D печата – строго персонална. „Формата, размерът, силуетът – ще можете сами да сътворите вашата кола от колелата нагоре”, твърдят дизайнерите на компанията.
Но всъщност, имайки предвид все по-големия стремеж към индивидуалност, не е ли това бъдещето за всички коли? Времето ще покаже.