Олимпийските игри започнаха. Истинско шоу, привлекателно с високия градус на напрежение, състезателен дух и съспенс. Нищо чудно че безкрайна върволица от спонсори от Nike и Under Armor със спортните им екипи до прочутите марки безалкохолни напитки начело с Coca-Cola и Fanta, се втурват към събитието с всякакви идеи.
И докато от марките спортно облекло се очаква да вложат експертния си опит в тренировките и състезанията на атлетите, то новината, че BMW временно слиза от шосетата и навлиза в големия спорт със система за проследяване на движенията, изградена на базата на LED и 3D печат, звучи доста изненадващо.
При плувците от световна класа възможността да се проследи точно движението на крайниците дава на треньорите изключително ценна информация.
В BMW са се сетили да закачат LED тракъри на китките, раменете, бедрата, коленете, глезените и пръстите на краката чрез 3D принтирани приспособления. Подводна камера е насочена към окичения със сензори плувец. Отчетените данни позволяват да се получи детайлна разбивка на движенията на крайниците, амплитудите, ъглите на сгъване и разгъване на ставите и други параметри, важни за крайния резултат.
Имайки предвид, че често от значение са стотни от секундата, тази информация е извънредно важна в тренировъчния процес за да се изчистят максимално движенията.
За щастие на плувците сензорите остават незабележими. Питър Фолт, директор на дизайна в BMW, отбелязва, че системата е проектирана така, че да издържи на интензивните движения на олимпийските плувци, но спортистът не я усеща и тя по никакъв начин не смущава движенията му. Той подчерта, че е много важно усещанията на тренировка да се различават от тези на състезанието.
Не е съвсем ясно как точно е използвана технологията на 3D принтиране, но се знае, че е базирана на два алгоритъма за регистриране на всяко движение. Това включва система, използвана в колите на BMW за идентифициране на хора, разстояния при паркиране и активен контрол на пътя.
През 2012 г. системата за проследяване на движенията помогна на американските плувци да донесат 16 медала на страната си. Треньорите използват следящата система на BMW за да отработят най-добрата техника за всеки плувец.
Автомобилният гигант предоставя опита си и в скоковете на дължина, в бобслея и състезанията с инвалидни колички. За компанията това не е дебют в 3D печата. BMW отдавна използва технологията за изработка на прототипи и неотдавна обяви партньорство с HP за серийно производство на части и персонализация на автомобилния конвеер.
Компания с годишен приход над 80 милиарда долара може спокойно да си позволи такава ефектна реклама.